luni, 5 ianuarie 2009

Să simţi pulsul străzii sau să nu simţi pulsul străzii, asta e întrebarea


Lucrurile mici îţi pot da de gândit, mai ales când ai prea mult timp liber. Eu, de exemplu, am trăit cu dilema: a asculta sau nu muzică la căşti când mergi pe stradă/într-un mijloc de transport public. Am primit cadou un mp3player ceea ce m-a făcut să renunţ la întrebare şi să mă bucur de muzica mea, în loc să aud fără să vreau manelele din difuzoarele copasagerilor de tramvai.
Am ezitat mult timp să-mi cumpăr un asemenea gadget (sau telefon cu radio) pentru că mi-era într-un fel teamă să mă deconectez, deşi vroiam asta. Nu mi-era teamă să mi se fure din geantă sau ceva de genul ăsta. În afară de faptul că nu aş auzi dacă cineva mi-ar spune ceva de la o depărtare de câţiva metri, mai e şi imposibilitatea de a asculta ce vorbesc alţii între ei.
De obicei sunt tâmpenii, dar e ca şi cum ai face o cercetare socială pe teren, observi cum vorbesc oamenii, mai ales cei diferiţi de tine. Observi diverse limbaje, mai auzi câte o chestie interesantă, chiar dacă te deranjează. Uneori te amuzi, mai ales când se produce câte un eveniment care crează un sentiment de solidaritate în rândul pasagerilor - când cineva zice un lucru tare, astfel că ajungi să zâmbeşti unui necunoscut.
Nu ştiu cât de mult sunt ataşaţi tinerii de ipod-urile lor datorită pasiunii pt muzică sau din cauză că vor să ignore o realitate care nu le place. Poluarea fonică există, dar nici evadarea în lumea ta nu ajută, până la urmă. Dacă mai şi citeşti ceva în timp ce mergi cu metroul, e ca şi cum ai spune "Nu îmi pasă ce se întâmplă în jurul meu".

4 comentarii:

  1. da .. izolare mai degraba decat o incercare de a schimba ce e in jur .. poate se va schimba in vitor

    RăspundețiȘtergere
  2. nu cred ca are cum sa se schimbe daca suntem indiferenti

    RăspundețiȘtergere
  3. o izolare de genul asta e buna cand mergi in metro sau cand stai la plaja. cand esti pe strada, in trafic nu cred ca e recomandata. te poate predispune la accidente.

    RăspundețiȘtergere
  4. salut vecino, nam somn, na!
    eu am umblat cu castile in urechi ani de zile, citeodata, cind gaseam cite ceva foarte fain nu suportam cind cineva mergea in ritm cu mine pt ca eu aveam cintece, albume, discografii de ascultat, nu aveam timp de pierdut; sau ocoleam oameni cunoscuti daca ii vedeam pe strada (aia neinteresanti, normal) ca sa nu ma deranjeze, aveam treaba. depinde cum o iei, e poate o izolare, o fuga de lumea din jur, poate fi o si mai adinca cufundare in ea. cu riscut accidentelor, citeoata

    RăspundețiȘtergere

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.